Cum vă puteți controla și controla diabetul?

Cum vă puteți controla și controla diabetul

Pentru a obține holistică și de calitate în îngrijirea diabetului, toți pacienții trebuie să aibă acces la o echipă de asistență medicală care are pregătire în domeniul diabetului. Echipa de îngrijire ar trebui să includă un medic și o asistentă medicală și, dacă este posibil, un dietetician, un psihoterapeut și un consilier/psiholog.

În Suedia, există aproximativ 500.000 de persoane cu diabet zaharat. În județul Stockholm, aproximativ 6% din populația adultă are diabet. Între 85 și 90 la sută dintre aceștia au diabet de tip 2, majoritatea fiind tratați în îngrijiri primare. Cei aproximativ 10-15 la sută care au diabet de tip 1 au de obicei contactul lor de îngrijire în spitalele de Medicină și clinici de Endocrinologie. Programul de asistență medicală descrie gestionarea pacienților cu diabet zaharat de tip 2 în îngrijirea primară.

Explorați situația de viață a pacientului în legătură cu prima vizită. Un istoric medical social vă oferă informații importante pentru a sprijini educația continuă și cunoașterea capacității de auto-îngrijire a pacientului.

Alimente și obiceiuri alimentare

Alimente și obiceiuri alimentareSchimbarea obiceiurilor de viață este fundamentul tratamentului diabetului și puține măsuri sunt la fel de eficiente ca atunci când pacientul îmbunătățește obiceiurile alimentare mai puțin bune și ajustează aportul de energie la nevoile sale energetice pe baza obiectivelor privind dezvoltarea greutății. O dietă bună stabilizează glicemia, asigură un control metabolic îmbunătățit și reduce riscul bolilor cardiovasculare prin afectarea greutății, a grăsimilor din sânge, a tensiunii arteriale și a controlului zahărului din sânge într-o direcție pozitivă.

Nu există o dietă pentru diabet, ci mai multe alimente și modele dietetice care pot fi bune în diabet. Citiți mai multe în dieta pentru diabet-un ghid pentru îngrijirea sănătății (pdf) (Consiliul Național de sănătate și bunăstare). Aceasta deschide posibilitatea de a compune o dietă bazată pe dorințele pacientului. Reducerea greutății în excesul de greutate IMC > 25 sau obezitatea IMC > 30 are un efect asupra glicemiei ridicate și a tensiunii arteriale ridicate, precum și a grăsimilor mari din sânge.

Un mesaj dietetic consistent din partea întregii echipe de îngrijire este important pentru ca pacientul să obțină sprijinul de care are nevoie pentru a reuși să-și schimbe obiceiurile de viață:

  • Examinați obiceiurile alimentare împreună cu pacientul pe baza unei abordări centrate pe pacient, pentru ca obiceiurile alimentare să fie în concordanță cu preferințele și condițiile individului.
  • Pentru pacienții cu supraponderali sau obezitate, menținerea pierderii în greutate de 5-10% poate îmbunătăți controlul metabolic. Mulți pacienți trebuie să piardă în greutate. Oferiți asistență și sprijin și, de preferință, un program structurat pentru tratamentul reducerii greutății individual sau în grupuri. Discuta și harta: factorii care au contribuit la dezvoltarea în greutate, să examineze premisele pacientului pentru a începe modificări dietetice, obiectiv personalizat și realist de pierdere în greutate. Nutriția alimentară este deosebit de importantă în restricția calorică, pe baza recomandărilor Nordic nutrition (pdf) (Agenția Suedeză pentru alimente), pacientul să-și descrie în detaliu obiceiurile alimentare.
  • Modelele dietetice pentru care există sprijin științific au mai mulți numitori comuni, cum ar fi fructele și verdele, cerealele integrale, leguminoasele (mazărea, fasolea și lintea) și peștele. Consumul mai multor alimente și reducerea aportului de alimente mai puțin adecvate pot fi o schimbare dietetică complet adecvată.
    Un exemplu concret de a înlocui cantitatea de grăsimi saturate cu grăsimi nesaturate și de a îmbunătăți astfel calitatea grăsimilor este de a reduce carnea grasă, untul, soiurile de grăsimi întregi de produse lactate și produse de patiserie. În schimb, alegeți ulei, margarină lichidă, margarină de masă/margarină ușoară, produse lactate marcate cu cheie, nuci, arahide și pește.

Educația pacientului

Educația pacientuluiToți pacienții au dreptul la educație individuală cu privire la boala lor și să aibă posibilitatea de a aborda problemele și problemele care privesc viața cu boala. Pacientul trebuie să se simtă în siguranță și sigur și să poată face față bolii sale în viața de zi cu zi. Educația pacientului implică nu numai transmiterea faptelor și furnizarea de informații, ci și prelucrarea stresului emoțional și a reacțiilor pe care le implică boala, precum și obținerea persoanei de a acționa și de a efectua schimbări de viață.

Scopul principal al educației pacientului este de a oferi pacientului cunoștințe despre boala sa, astfel încât să se poată simți în siguranță și să poată face față http://dalmatianpelican.ro/suganorm-remediu-dovedit-pentru-probleme-cu-diabetul-zaharat/ bolii sale în viața de zi cu zi. Responsabilitatea pentru desfășurarea unei bune îngrijiri de sine și îngrijirea tratamentului se bazează pe persoana în sine. Prin urmare, educația pacientului devine la fel de importantă ca și tratamentul medical. De asemenea, nu trebuie să uităm că o persoană cu diabet va avea nevoie de actualizarea constantă a cunoștințelor. Prin urmare, nevoile de educație devin pe tot parcursul vieții.

Abordarea în predare este de mare importanță pentru modul în care persoana o poate asimila.

Lucrați cu o abordare centrată pe persoană, ceea ce înseamnă:

  • Puneți întrebări deschise
  • Ascultați activ
  • Lăsați conversația să se bazeze pe ceea ce pacientul crede că este important să se adreseze
  • Crearea unui dialog
  • Respectați faptul că pacientul este un expert în viața sa
  • Discutați despre stabilirea obiectivelor individuale
  • Stabiliți obiective pe termen scurt și lung și respectați alegerea obiectivelor pacientului
  • Transmiteți că învățarea și schimbarea comportamentului necesită participare activă

Formare de grup

Formare de grupEducația în grup este un mod de lucru care poate oferi schimb de experiență între pacienți și este o completare a educației individuale. Acest lucru este valabil și pentru persoanele cu medii culturale și limbi diferite, altele decât suedeza. Educația în grup este adesea apreciată și face mai ușor pentru persoanele cu diabet să-și împărtășească experiențele cu ceilalți. Combinarea teoriei și practicii (de exemplu, gătitul și exercițiile fizice) este o abordare pedagogică bună.

Programele de formare pe bază de grup oferite de persoanele cu competențe subiect și pedagogice au primit o prioritate ridicată în conformitate cu orientările naționale. În diabetul de tip 2, programele educaționale bazate pe grup conduse de persoane cu competență subiect și competență Pedagogică oferă o reducere semnificativă a zahărului din sânge (HbA1c). Competența subiectului înseamnă o bună cunoaștere a bolii diabetului și a tratamentului acesteia. Competența Pedagogică înseamnă a fi bine versat în metodele și teoriile pedagogice (abordări) utilizate în programul educațional actual. În plus, este necesară implicarea și cunoașterea pedagogică a învățării adulților. O condiție prealabilă este și faptul că efectul instruirii este evaluat și monitorizat continuu.

Începeți formarea în grup:

  • Nevoile/problemele / obiectivele participanților ar trebui să fie un punct de plecare
  • Participarea activă a pacienților (discuții)
  • Educația ar trebui să se concentreze nu numai pe diabet, ci și pe viața de zi cu zi cu boala
  • Tehnica de studiu Dual bazată pe întrebări, discuții de grup și misiuni la domiciliu
  • Follow-up-uri recurente (de 1-2 ori pe an)
  • Evaluarea acțiunilor de formare

Materiale educaționale. Centrul Academic de îngrijire primară, echipa de cunoștințe Diabetea realizat un material educațional care poate fi descărcat gratuit pentru cei care urmează să înceapă formarea în grup pentru persoanele cu diabet zaharat. Materialul constă dintr-un manual de supervizor și aproximativ 60 de imagini OH pentru a arăta grupului. Pe site-ul municipalităților și Consiliilor Județene din Suedia există un material didactic de grup gratuit, dezvoltat de Consiliul Național al programului, pe care îl puteți descărca.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*